Trends bij webwinkels - De Stylingfabriek • Lifestyleblog | Design, Modeblog & meer!
17899
post-template-default,single,single-post,postid-17899,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

17 jun Trends bij webwinkels

Als je iets besteld bij een webshop dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een enorm groeiende markt en online winkels zijn verdriedubbeld in twee jaar tijd. Doordat de concurrentie steeds meer word onder webshops blijven webshops constant met nieuwe ontwikkelingen komen. Door constant te blijven vernieuwen creëert een webshop een pluspunt ten opzichte de competitie. Door dit voordeel bestel je bij deze webshop en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die online winkel jou iets te bieden heeft? In dit artikel bespreken wij de nieuwste e-commerce trends van dit moment.

 

Snel je pakket in huis hebben

 

Een stijgende trend is het steeds sneller bezorgen van artikelen. Als je eerst iets aanschafte bij een online winkel kon je er op rekenen dat het een hele tijd zou duren voordat je het pakket zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Online winkels halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde artikel bij jouw thuis te leveren. Veel online winkels bieden voor 23.59 besteld is morgen in huis. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis winkels. Daarom bestaan er websites zoals Morgenbinnen.nl die lijsten geven van online winkels die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als consument niet op zoek te gaan naar webshops die de volgende dag in huis leveren. 

 

Achteraf betalen steeds populairder 

 

Ook is achteraf betalen een nieuwe trend geworden. Steeds meer consumenten zijn op zoek naar webwinkels waar ze achteraf kunnen betalen. Dit achteraf betalen word geregeld via externe betaalpartijen zoals Afterpay of Klarna. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze webshops waar je achteraf kunt betalen. Hierdoor kan de klant makkelijk deze webwinkels vinden. Achteraf betalen wordt zo laagdrempelig mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een app waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al hebt betaald. Ook kan je bij deze betaalmethodes er voor kiezen om je openstaande facturen in delen af te betalen. Het later betalen wordt dus steeds gemakkelijker gemaakt.

 

Steeds beter voor het milieu

 

Ook is er een geheel andere eis bij gekomen bij webwinkels die weinig met klantgemak te maken heeft. Dit is steeds milieuvriendelijker bezorgen. Veel bezorgdiensten stappen over naar CO2-neutrale bezorging en rijden steeds vaker elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden inpakmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door iets duurzamers. Ook ontvang je bij de meeste bestellingen geen papieren factuur meer bij je pakket, maar krijg je de prijsopgave digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Webshops onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te krijgen door iets goeds te doen voor de wereld.