Hoe je bezoekers naar jouw interieurblog kan trekken - De Stylingfabriek • Lifestyleblog | Design, Modeblog & meer!
17178
post-template-default,single,single-post,postid-17178,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

08 nov Hoe je bezoekers naar jouw interieurblog kan trekken

Een goede interieurblog starten begint met een sterke domeinnaam. Het moet een naam zijn welke lekker blijft hangen en het ook goed gaat doen in de zoekmachines. Het klinkt eenvoudig, maar is toch wel moeilijk. Zeker als je even gaat brainstormen om te ontdekken dat vele domeinnamen al weg zijn. Ook kan het gebeuren dat je juist veel sterke namen bedenkt om direct vast te leggen. Wanneer de site is gebouwd en gekoppeld aan de domeinnaam is het goed om te starten met het krijgen van de eerste bezoekers. Een mailtje aan je eigen netwerk, een update op LinkedIn en een post of Facebook zullen je hierbij helpen. De grote massa aan bezoekers blijft echter nog uit. Het is daarom belangrijk om een paar stappen te volgen. 

 

Meer bezoekers op de site

 

Aandacht krijgen is niet altijd eenvoudig. Er zijn echter een paar manieren om hierin te slagen. Denk aan het schrijven en plaatsen van blogs. Het is goed om meerdere blogs te schrijven om zo bezoekers te krijgen uit de zoekmachines. We weten zeker dat hier vele kansen liggen. Het is wel belangrijk om op de juiste zoekwoorden te scoren. De zoekmachine posities waar veel mensen op zoeken en dus zorgen voor veel zoekmachine verkeer. 

 

Social media

 

Door na te denken bij ieder bericht over hoe het viraal kan gaan kunnen er nieuwe bezoekers bij komen. Bezoekers die uit het netwerk van een lezer komen. Als deze lezers de post vervolgens ook weer promoten op social media zal er een virale golf van bezoekers ontstaan. Het is natuurlijk geweldig om dit te zien gebeuren. Facebook, Pinterest, Instagram en ook Twitter zijn kanalen om te gebruiken om een post viraal te laten gaan. Natuurlijk is dit ook mogelijk op LinkedIn voor een zakelijk publiek. Het kan zorgen voor horden aan website bezoekers.