4 belangrijke tips voor de opmaak van een flyer - De Stylingfabriek • Lifestyleblog | Design, Modeblog & meer!
16144
post-template-default,single,single-post,postid-16144,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive
Opmaak flyer

24 aug 4 belangrijke tips voor de opmaak van een flyer

Iedereen die met enige regelmaat in de weer is met flyers, posters of andere vormen van drukbare reclame zal het wel herkennen. Waar moet je op letten wanneer je jouw boodschap zo effectief en goed mogelijk over wilt brengen op jouw doelgroep? Je wilt immers zorgen voor goede marketing voor je bedrijf. Vandaag spitsen we ons daarom toe op de opmaak van een flyer en geven we je 4 belangrijke tips die je helpen bij het ontwerpen van een goede reclameflyer!

 

1. Een effectieve boodschap

Allereerst is het van belang om een goede en effectieve boodschap te creëren. Wat wil je dat jouw doelgroep weet nadat ze de flyer hebben gezien? Een effectieve boodschap trekt de aandacht zodat deze überhaupt gelezen wordt. Zorg daarom voor een krachtige korte boodschap die de interesse wekt van potentiële lezers. Dit doe je door de boodschap een centrale plek te geven en overige factoren goed op elkaar af te stemmen. Alleen zo heeft flyers drukken echt zin!

 

2. Grootte van het ontwerp

Eén van die factoren is de grote en de verhouding binnen het ontwerp van de flyer. Een flyer is natuurlijk maar klein. Zorg er daarom voor dat je op je flyer niet verzand raakt in details. Deze zijn immers slecht zichtbaar. Maak binnen het ontwerp de boodschap goed zichtbaar en zet overige informatie naar belangrijkheid op het ontwerp.

 

3. Kleur en vormgeving

Ook de kleur en de overige vormgeving van het ontwerp zullen in lijn moeten zijn met de boodschap en het imago dat je hebt als afzender. Dit kan een persoon of een bedrijf zijn. Kies bijvoorbeeld voor een bekend logo of de kleuren van de huisstijl van jouw bedrijf. Op die manier kunnen lezers zich nog gemakkelijker identificeren met jouw bedrijf, product of dienst.

 

4. De afzender

Tot slot zal je goed na moeten denken over jouw rol als afzender. Met een flyer wil je een lezer vaak informeren en vervolgens activeren om een bepaalde actie te ondernemen. Bijvoorbeeld door een bezoek te brengen aan een evenement of een bepaald product te kopen. Zorg er daarom voor dat je goed bereikbaar bent voor de lezer. Doe dit door een website of Facebookpagina achter te laten waarop de lezer meer informatie kan vinden. Ook een telefoonnummer of e-mailadres kan in sommige gevallen fungeren als voldoende informatievoorziening. Je wilt immers iemand stimuleren en bijvoorbeeld meer winst maken!

 

Zo zijn er dus best wat zaken waar je rekening mee zult moeten houden wanneer je een goede flyer wilt maken. Een designbureau of freelancespecialist kan je hierbij eventueel helpen. Zo weet je zeker dat je een goede en professionele flyer hebt die je helpt bij het bereiken van jouw doel!